Jeugd reglement

Wedstrijdreglement Jeugdouder/ koppel

1. Er mag alleen met de vaste stok gevist worden, deze mag niet langer zijn dan 8 meter. (Tijdens de wedstrijd dus geen werphengel of Winklepicker)
  2. Leefnet mag niet van staal zijn!
  3. Voor het beginsignaal mag er alleen opgetuigd en uitgepeild worden, het is ten strengste verboden om voor die tijd te voeren en te vissen.
  4. Er wordt gevist op aantal en gewicht, er wordt na het eindsignaal gewogen en geteld door de jeugdcommissie.
  5. Er mag zo weinig mogelijk geholpen worden door de ouder. Met optuigen, uitpeilen, scheppen en onthaken mag geholpen worden, de rest doen ze zoveel mogelijk zelf.
  6. Alle vis telt mee, behalve paling.
  7. Bepaalde vissen die gevangen worden, dienen meteen gewogen te worden en direct teruggezet.
  8. De hengel mag nimmer uit de hand gegeven worden, ook bij het aanslaan niet. Laten we ons hieraan houden, om teleurstellingen te voorkomen.
  9. Neem het vuil zoals, plastic, papier, blikjes, oud vissnoer en dergelijke mee. Let wel, we zijn in de natuur.
  10. Probeer langs de waterkant rustig te lopen en niet te veel lawaai te maken.
  11. Ga je vissen zorg dan dat je de vergunning bij je hebt. Je loopt anders het risico dat je bij een controle weggestuurd wordt. En dat zou jammer zijn.
  12. De jeugdcommissie wil overal in meewerken, maar wenst niet de verantwoordelijkheid van een kind die met ons mee wordt gestuurd. Graag zoveel mogelijk begeleiding.
  13. Bij alles waar dit regelement niet in voorziet, beslist de wedstrijdcommissie.

Veel plezier!

De jeugdcommissie.