De Black Mirror

Woensdag, 28 augustus 2024

Een niet-zo-goed bewaard geheim dat bij alle fanatieke karpervissers in binnen- en ook buitenland bekend was, is dat in één van onze wateren de GROOTSTE SPIEGELKARPER van Nederland zwom. Hier waren we dan ook enorm trots op! Afhankelijk van het seizoen was het gewicht 35 tot bijna 40kg.

Dit zorgde wel voor veel extra werkzaamheden qua visserijbeheer. De welzijn van de vis en het water had grote prioriteit. In sommige periodes van het jaar echt een dagtaak voor de vele vrijwilligers en controleurs. Bedankt daarvoor.

Sommige vissers kwamen weekenden.....weken.... maanden terug om haar te kunnen vangen. En vrijwel altijd zonder succes. De Black Mirror, zoals ze genoemd werd, liet zich maar zelden zien.

Helaas is de Black Mirror niet meer en inmiddels begraven bij het water. Voor de vissers die haar nooit hebben kunnen vangen is dit erg jammer, maar een feit.

De toekomst van het water
We hebben de afgelopen jaren bewust gekozen om geen nieuwe vissen uit te zetten op het water om deze vis, en ook de andere grote vissen die hier zwemmen niet te storen en het risico op ziektes te minimaliseren. De komende maanden gaan we nadenken over een plan, nu de Black Mirror niet meer in het water zwemt.

Op Youtube staan verschillende documentaires over deze bijzondere vis.

#BlackMirror