Zomerviskaravaan 2024

Vrijdag, 16 augustus 2024

Woensdag 14 augustus 2024 vond de ZomerVisKaravaan plaats in Elst. Een eendaags JeugdVISevent voor kinderen van 8 t/m 14 jaar. De opkomst was groot met ruim 130 bezoekers (waaronder 80 kinderen) samen met vriendjes, ouders, opa´s en oma´s aan de waterkant.

Hoewel het heel druk was aan de waterkant, kon vrijwel iedereen wel een visje vangen. Er werden zelfs grote brasems en baarzen gevangen!

Op dit event was van alles te beleven: zelf vissen onder begeleiding van professionals, het zelf maken van je eigen vistuigje, leren behandelen en het juist onthaken van een gevangen vis en het herkennen van de verschillende soorten die in onze wateren te vangen zijn. Ook was er een heuse drillsimulator waarmee je het kon opnemen tegen een virtuele karper, snoek of misschien wel een sterke meerval. Naast dat er allerlei leuke activiteiten waren kregen alle kinderen een goodiebag en een gratis hengel om vaker aan de waterkant te kunnen vissen.

Na het evenement wordt aan iedereen nog een gratis jeugdvisvergunning verstrekt. Kortom niemand ging met lege handen naar huis.

Dit JeugdVISevent duurde van 9:30 tot 14:30 uur en de activiteiten waren niet tijdsgebonden, echter om 09:00 melden zich al de eerste kinderen om aan de slag te gaan!

Al met al een hele geslaagde dag! Alle vrijwilligers bedankt voor jullie inzet om dit evenement tot een groot succes te maken! Tot volgend jaar!