Overleg Dierenwelzijn met de gemeente Overbetuwe

Woensdag, 26 juni 2024

Samen met Cristel Morawek (Sportvisserij Nederland), Frank Bosman (Federatie Midden Nederland) en Tom Temmink (HSV De Steenkarper uit Herveld) hebben we afgelopen week een positief en constructief gesprek gehad met de gemeente Overbetuwe.

Het onderwerp van gesprek was de Dierenwelzijnsnota die de gemeente mogelijk dit jaar wil realiseren. Er is kennis uitgewisseld over de sportvisserij en er is verteld wie we zijn en wat we allemaal doen o.a. voor mens en natuur. Veel informatie was bij de gemeente nog niet bekend. In het gesprek hebben we de Wethouder aangeboden materiaal aan te leveren over de hengelsport in het algemeen en als onderbouwing voor verbetering van dierenwelzijn. Het bleek dat er veel onderwerpen waren waarop we samen kunnen werken maar dat we deze nog te weinig benutten.

Daarnaast hebben we de Wethouder aangeboden periodiek te overleggen over o.a. dierenwelzijn en biodiversiteit.

Bij nieuwe ontwikkelingen zullen we jullie op de hoogte stellen.

Namens HSV DE Rietvoorn Elst,

Derk van den Born