Verslag 4e DCL wedstrijd op de Kool

Dinsdag, 25 juni 2024

Verslag 4e DCL teamwedstrijd op “De Kool” Zaterdag 22 juni stond de vierde DCL teamwedstrijd op De Kool op het programma. De tegenstanders waren Goverde1, Jeama Fashion Fishing en Team van Pelt Hengelsport. Bij ons team viste Hans, Willem, Simeon en Rod. Robert was de bankrunner en Bennie was verhinderd. De Kool is een mooi water met veel en grote vissen. Tijdens de trainingen hadden we behoorlijk wat moeite met deze grote lummels en er werd door ons goed gevangen. Een vreemde regel op dit water is, dat je hier met de vaste stok met een bomloodje mag vissen. Deze visserij is eigenlijk vrij simpel, je neemt bijvoorbeeld 4 meter lijn en monteert onderaan een vast loodje van 10 gr met daaraan een onderlijntje naar eigen keuze. Met een opslag van maximaal 5 meter kom je een heel eind. Normaliter is het op dit water ook zo dat wanneer de dag vordert de vis steeds dichter naar de kant komt. Dus in de middag kan je dan goed vangen in de kanten en onder de overhangende bomen. De weersomstandigheden waren prima, maar de afgelopen week had het weer eens flink geregend, dus bagger alom. Maar gelukkig zijn we dit van de afgelopen maanden wel gewend. Dan de loting. Deze keer lootte we sector B met de stekken 1 (Hans), 7 (Willem), 12 (Simeon) en 15 (Rod). Op het oog een prima sector, zeker gelet op onze ervaringen met de trainingen. Meestal wordt goed gevangen op harde pellets aan een bomloodje op 15 meter en met veel maden gooien (een liter of 5!) en met flink voeren van mais, hennep, couscous e.d. aan de kanten en onder de boomtakken. Hier kozen we dan ook voor tijdens deze wedstrijd, maar helaas, onze tactiek ging volledig de mist in, want veel voeren werkte deze dag totaal niet. Bij niemand niet. De enige manier om te kunnen vangen was het vissen met het bomloodje, zover mogelijk weg. De vis kwam nauwelijks aan de kanten. We hebben daarom veel tijd verloren met het vissen tegen de kanten en onder de boomtakken. Het gevolg . . . een uiteindelijke 4e plaats met totaal 50 punten en 81.550 kg. De volgende wedstrijd is op Het Broek. Hier verwachten we een beter resultaat te behalen!